Connect to share and comment

Saudis watch swearing-in live on satellite tv

The two most popular satellite television stations among Saudis both covered Obama's swearing-in live tonight. Viewers noted that both channels — the Saudi-owned Al Arabiya and the Qatar-owned Al Jazeera — never agree on anything. But commentators on both stations tonight were wondering whether or not Obama would say his full name and mention his middle name: "Hussein."  (He did.)

Talking heads on both channels were also not hiding their "good riddance" sentiments about the departing U.S. president, George W. Bush. Analysts on Al Arabiya said his speech showed that he is a man of wise words with a peaceful message.

The two Saudi-owned government television stations did not do live coverage, but mentioned the inauguration in their nightly newscasts. 

 

http://www.globalpost.com/notebook/saudi-arabia/090120/saudis-watch-swearing-live-satellite-stations